23 Disember 2009

Husna 1 year Old

bismillahi nabda'
Salam untuk semua....:)

Alhamdulillah, esok, 24 Disember 2009 Husna genap SETAHUN...
husna sekarang sudah pandai bertatih sambil menyebut "tih" "ta.." "caak" "jaa"
giginya baru 4 batang, atas dua bawah pun dua...
kalo makan, mmg bertabur2 nasik ats lantai, mane taknyer, husna nak makan sendiri, nk pegang sudu sendiri...
bila lihat papa @ org solat husna akan buat isyarat "SSsssyysss" sambil meletakkan jari di bibir... mcmtu jgk kalo dgr azan, org mengaji & nasyid...
ade sekali tu, saya melatah "ooopocotcot.." dia punyalah gelak mengekek2...mcm kelakar sgt la tu...

Alhamdulillah...anak mama dah besyar la...semoga husna menjadi anak yang menyejukkan hati mama dan papa, baik akhlaqnya dan taat Allah selalu...

beberapa hari ni saya sering teringat detik2 melahirkan husna thn lalu... rrssssttt...kenangan masih segar dlm ingatan... semua cerita tntg kelahiran husna ade dlm entri saya sblm ni (Lihat Diari kelahiran Husna 1 & 2)
saya juga berdoa semoga saya sentiasa sabar dalam mengasuh dan memberikannya tarbiyah...

jom kita nengok gambar husna...

hari pertama...
kepala kene balut sbb terlalu lembut...

1 minggu...


3 bulan...
rambut pun dah cukur


dlm coat dia...


awal 4 bln
mula meniarap...

6 bulan...
rambut pun makin banyak
menyelar pun makin laju...


jln2 zoo...


jom jalan raya...:)

bersama sepupunya...

9 bulan...
makin ligat bermain


10 bulan...
merangkak...

11 bulan+
berdiri lame dan bertatih...

"mama suruh pakai tudung"...

jln2 cuti sekolah...

Tiada ulasan:

sejuta wajah...