26 Ogos 2009

Baju kurung Husna


Sebenarnya, dah lama saya menjahit baju kurung Husna ni, sejak sebulan lalu, tapi agak tertangguh sebab hal-hal keluarga... ia betul2 menguji kemahiran saya menjahit. dah lame tak pegang jarum ni...

Bersyukur, pada usia Husna genap 8 bulan pada 24/8/2009, dia semakin menunjukkan perkembangan lagi2 selepas sembuh dari demam yang agak panjang... Husna sudah mula belajar berdiri, membaling objek, menyebut perkataan pa.. papa...ta..tah ta... duduk dengan stabil, dia juga agak kurang menyusu tetapi banyak makan dan bermain tak henti... cuma bila hendak tidur, dia akan menangis: "Husna susah hati mama...macamne nak tido ni...ihik ihik...hu..." bile dah mengantuk sangat, guling2 tetiba senyap....ssssh dia dah tido upenyer... takpun dlm keta duduk kat riba saya, tetiba senyap jer ni, ooooh dah tertido ngantuk sangat, tak sempat nak menangis...

Alhamdulillah, saya sebagai ibunya merasa sangat bersyukur dan gembira dengan perkembangan positifnya...saya percaya kawan-kawan Husna di luar sana juga semakin bertambah perkembangannya...cuma setiap bayi agak berbeza perkembangannya...

entry kali ini saya uploadkan beberapa keletah Husna berbaju kurung dan menggayakan tudung dari Jakarta, hadiah dari nenek Cheras...





belajar berpaut dan berdiri...





belajar duduk...


Husna keletihan menggayakan baju kurung hingga terlena....


"ok ke tak muka syaye ni...semua orang tengok jer tuh..."

"dah mengantuk la mama..."

masih boleh main lagi...







Tiada ulasan:

sejuta wajah...